در کسب و کارهای اینترنتی، صفحه درباره ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که کاربران برای کسب اطلاعات درباره مجموعه شما و شناخت کافی به بخش درباه ما سایت شما مراجعه میکنند. 

این صفحه میتواند کاربران سایت را فراری داده یا آنها را جذب سایت شما بکند. اگر توضیحاتی که در این بخش به کاربر داده میشود کامل و گویای همه چیز باشد باعث افزایش بازدید سایت شما و همچنین بالا رفتن فروش می شود و عکس این موضوع نیز امکان پذیر است. 

مراجعه کنندگان سایت شما انتظار دارند توضیحاتی در رابطه با نوع کسب و کار شما و چه کسانی در این کسب و کار فعالیت دارند؟ یا هدف شما از راه اندازی کسب و کارتان چیست؟ را بدانند و برای دانستن این موضوعات به صفحه درباره ما سایت شما مراجعه میکنند. پس بهتر است در این صفحه اطلاعاتی که کاربر انتظار دارد از ما بداند را به صورت جذاب و مفید بنویسیم.

نکاتی در رابطه با نوشتن بهترین متن

  • نوشتن داستان ایجاد کسب و کار

در صفحه درباره ما داستان به وجود آمدن شرکت و کسب و کار خود را بنوسید. مخاطب بیشتر جذب داستان گویی های میشود. توضیحاتی از قبیل چه عواملی که باعث راه اندازی مجموعه شما شده اند، تلاش هایی که کرده اید و نقاطی را که پشت سرگذاشته اید تا به این مرحله برسید را بنوسید.

این کار میتواند باعث افزایش بازدیدکنندگان سایت شده و به تبدیل کاربر به مشتری به شما کمک بسیاری کند.

  • در رابطه با پشت صحنه کسب و کار بنویسید

بسیاری از مخاطبان هستند که پشت صحنه علاقه زیادی دارند. نوشتن پشت صحنه اینکه چه عواملی در شرکت شما فعالیت دارند و قرار دادن تصاویر آن ها و توضیحات کوتاه و مختصر در رابطه با حیطه کاری آن ها میتواند به اعتماد بیشتر کاربران کمک کند.

  • صمیمانه بنویسید

مطالب صفحه درباره ما را به گونه ای بیان کنید که کاربر احساس کند مدیر شرکت مطلب را نوشته است زیرا باعث ایجاد حس مثبت و اعتماد بیشتری برای مشتری میشود. بهتر است از کلمات اول شخص مثل من یا ما در نوشته خود استفاده کنید. و سعی کنید متنی روان  با کلمات ساده و قابل فهم بنویسید.

  • مطالب صفحه رو بروز نگه دارید

نوشتن متن صفحه درباره ما یک بار نیست و باید آن را گهگایی بروزرسانی کنید. زیرا شرکت یا مجموعه شما از یک استارتاپ شروع به کار کرده و کم کم رشد کرده تا به شرکت بزرگ رسیده است. همچنین در دوره های مختلف افراد جدید به مجموعه اضافه شده یا با مجموعه شما قطع همکاری کرده اند. اگر بخش جدید در شرکت راه اندازی کرده اید در مورد آن نیز مطلبی بنویسید.

  • قراردادن تصویر و ویدیو

کاربران سایت های اینترنتی، علاقه زیادی به دیدن بخش های داخلی یک شرکت دارند. شما میتوانید تصاویرمناسبیکه از مجموعه خود از روز اول تا الان دارید را جمع آوری کنید و آن را در معرض دید کاربران قرار دهید. شاید مشاهده این تصاویر یا ویدیوها تاثیر بالایی برای خرید از سایت شما را به کاربر بدهد و یا حداقل حس بهتری نسبت به برند و مجموعه شما پیدا خواهد کرد.

  • قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی

جهت برقراری رابطه صمیمانه با کاربران با قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی خود اجازده دهید تا از طریق شبکه های اجتماعی با شما در ارتباط باشند یا اخبار مهم را دریافت نمایند.

اشتباهات رایج در نوشتن محتوای صفحه درباره ما

  • بیان نکردن برتری های مجموعه

باید مطالبی مفید و جذاب برای اهداف و برتری مجموعه خود نسبت به رقبا بنویسید. گفتن اهداف و مزیت های مجموعه باعث میشود کاربر به شما اعتماد بیشتری پیداکند. 

  • نوشتن متن طولانی

کاربرانی که به صفحه درباره ما مراجعه میکنند، توقع دارند در عرض چند دقیقه اطلاعات لازم در باره مجموعه و کسب و کارشما را به دست بیاورند. بهتر است از نوشتن متن طولانی و خسته کننده پرهیز کنید و کسب کار خود را به طور خلاصه و مفید معرفی نمایید

  • تبیلغ کردن در صفحه درباره ما

تبلیغ محصولات در این صفحه از بزرگترین اشتباهات میباشد. این کار نه تنها تاثیرگذار نیست بلکه اثرمنفی نیز دارد.