ایمیل مارکتینگ به صرفه ترین و بهترین روش برای تبلیغات و ارتباط با مخاطبان است. ایمیل یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی است که به ویژه برای ارتباطات کاری و تبلیغاتی اثربخشی بالایی دارد. همچنین ایمیل مارکتینگ در بین کمپین های تبلیغاتی جز ارازانترین نوع بازاریابی قرار دارد.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی ابزاری برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف، جهت جذب مشتری جدید و حفظ رابطه با مشتریان قدیمی میباشد. محتوای ایمیل ارسالی شما میتواند شامل تبلیغات، معرفی، تخفیفات، پیشنهادات جذاب و ... باشد.

شما میتوانید برای برند سازی و آگاهی از برند، وفادارسازی و ... به سراغ ایمیل مارکتینگ بروید و از آن استفاده نمایید. استفاده از محتوای مناسب و مطابق با نیاز و علاقه کاربر، استفاده از سرویس های ایمیل حرفه ای، بخش بندی مشتریان و ارائه پیشنهادات جذاب میتواند مخاطبان هدف شما را درگیر ایمیل های دریافتی از جانب شما کند.

اصول ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ اصول و قواعد خاصی دارد که قبل از اقدام به هرکاری جهت بازاریابی باید آن هارا رعایت کنید. ارسال ایمیل انبوه بدون داشتن اطلاع دقیق از سن، شغل، حرفه افراد بدون داشتن هدف کار بیهوده ای میباشد زیرا از آن ها جوابی دریافت نخواهید کرد.

  • جمع آوری اطلاعات در حوزه کاری شما

ساده ترین راه برای به دست آوردن اطلاعات تماس و ایمیل افرادی که به حوزه فعالیت شما علاقه دارند وب سایت شما میباشد ه به راحتی میتوانید اطلاعات مخاطبانتان را به دست بیاورید. البته راه های دیگیری هم وجود دارد اما ساده ترین راه همین است.

  • بهترین سرویس دهندگان ایمیل مارکتینگ

جهت ارسال ایمیل های تبلیغاتی برای کاربران و مشتریان میتوانید از سرویس دهنده های ایمیلی استفاده نمایید. دو سایت میلرلایت و میل چیمپ به دلیل استفاده آسان و رایگان بودن چر بهترین سرویس دهنده های ایمیل محسوب میشوند.

  • نحوه انجام ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل های انبوه تبلیغاتی در حوزه فعالیت، را ایمیل مارکتینگ می نامند.در ایمیل مارکتینگ حداقل هفته ای یک ایمیل برای کاربران باید ارسال شود.

مهمترین مزیت های ایمیل مارکتینگ

  • نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

نرخ بازگشت سرمایه یا ROI یعنی در ازای خرجی که میکنید چقدر سود میکنید. اگر بازاریابی و تبلیغات ایمیلی به درسی و حرفه ای انجام شود، ایمیل مارکتینگ نرخ بازگشت سرمایه بالا و خوبی خواهد داشت همچنین یک روش کاملا مقرون به صرفه است.

  • سریع و مقرون‌به‌صرفه

ایمیل مارکتینگ نسبت به روش های دیگر بازاریابی ارزان ترین و سریع ترین روش برای تبلیغات محسوب میشود. باتوجه به نرخ بازگشت سرمایه ای که این روش دارد میتوانید با هزینه اندک و لیستی از ایمیل ها یک خروجی باورنکردنی را داشته باشید.

  • تحلیل رفتار مشتری

در ایمیل مارکتینگ میتوانید رفتار مخاطب خود را تحلیل و بررسی نمایید. میتوانید بفهمید چه پیام های برای مخاطبان جذاب بوده، چه ایمیل هایی را باز کرده اند و یا روی کدام لینک ها کلیلک کرده اند.

  • اثربخشی آنی

در ایمیل مارکتینگ زمانی که ایمیلی را برای مخاطبان خود ارسال میکنید از همان دقایق ابتدایی میتوانید اثرات ارسال ایمیل را مشاهده نمایید.

راهکارهای ایمیل مارکتینگ موفق

  • مخاطبان خود را بشناسید

قبل از ارسال ایمیل بهتر است مخاطبان را شناسایی کنید و اطلاعاتی در رابطه با سن، شغل آنها به دست آورید که برای به دست آوردن اینگونه اطلاعات میتوانید زمانی که برروی سایت ثبت نام میکنند سوالی دررابطه با سن یا شغل آن ها بپرسید. بعد از شناسایی گروه های هدف خود را دسته بندی نمایید و ایمیل مارکتینگ را متاسب با نیاز و علایق هرکدام از گروه های هدف انجام دهید.

  • منظم و به طور پیوسته ایمیل ها را ارسال کنید

در هرنوع بازاریابی پیوستگی و پیگیری شرط اصلی و ممهم محسوب میشود. شما با ارسال مداوم دعوتنامه جهت عضویت در سایت یا خبرنامه، میتوانید لیست مخاطبان خود را کامل کنید. اگر ارسال ایمیل را به صورت منظم و پیوسته انجام دهید در بلند مدت نتیجه خیلی خوبی میگیرید.

  • مخاطبان خود را به تعامل دعوت کنید

هر کدام از پیام های شما به مخاطبانتان هدفی دارد که شما آن ها را به عملی دعوت میکنید به این دعوت ها، Call to Action یا فراخوان عمل میگویند. محتوایی که شماکاربر را به عملی مانند خواندن مقاله، خرید یا بازدید از سایت دعوت میکنید بسیار مهم است.

  • رصد و ردیابی مخاطبان

بهتر است از سرویسی استفاده کنید که امکان رصد و ردیابی مخاطبان را داشته باشد. بیشتر سرویس دهندگان ایمیل مارکتینگ گزارش های کاملی را میدهند اما باید سرویسی را انتخاب نمایید که گزارش بهتر و دقیق تری را به شما ارائه دهد.